Saturday, December 30, 2023

KTM 390 Adventur


Når yngstemann skulle ta lappen så jeg mitt snitt til å kjøpe ny sykkel og denne gangen falt valget på en KTM 390 Adventure. Fornuftig pris (gav 60.000 for en 2 år gml) kjørt 2500 km og lett håndterlig var viktigere enn rå ytelser. Sykkelen er solgt og byttet i den jeg har i dag en Honda Nc750X DCT, du skal nok lete lenge etter større forskjell på sykler enn de to. KTMen var en fin sykkel, motoren går rufsete og drar dårlig under 4000 omin så en må holde turtallet oppe. For meg ble det litt masete i kombinasjon med at jeg er kort i bena og sykkelen har så høyt sete at jeg ikke rakk skikkelig ned i med beina. På toppen syns jeg den var ukomfortable på lengre turer. Når jeg bestemte meg for at denne gangen skulle jeg fortsette med sykkel når poden fikk lappen så bestemt jeg meg også for å få en mer komfortable sykkel. Mer om dette under NC750X siden...


No comments:

Post a Comment

Sesongstart med oppgraderinger!

Den 21. februar, litt over 3 mnd sidan sykkelen var satt i garasjen (7. nov 23), fekk eg årets første tur. Ekstra spennande sidan eg berre f...